Lelketlen

Lelketlen, de nem úgy.

Friss topikok

  • msnick: @kelletlen: A helyesírási hibáidat nem "emelem ki", :D mert az nem lenne fejlesztő neked. Szerint... (2012.12.28. 16:19) A tanárok megölik magukat #1
  • novril: Ilyet írj még! (2011.11.26. 20:51) Hontalan frekvencián
  • novril: A retorikával ahogy érzem neked sincs különösebb gondod, mert a szöveg ügyesen felépített (problém... (2011.11.26. 20:49) Kuruc szó

HTML

Teát főztem neki, amíg verték. Nem sejthettem. Későn ébredt fel a gyanú bennem, mikor megláttam, hogy fennen hordja orrát, ujja közé szorítva, és mankóján testét. Léptem szaporáztam, ő dolgát, neszemre. Vérbe lábadt szeme riadt tekintetembe. Ráncos arcára var tapadt tintázva ősz haját. Tiszta a vétel. Biccentett hontalan fejével s kibiggyedt ajkáról a mondat: „Nemrég kiraboltak.”
Tea. Étel.

*

Meglepően sokszor találkoztam testi erőszakot elszenvedett hontalanokkal. Hol sebüket ápolgatni látom őket, hol hallom keserű beszámolóikból. Egy környékbeli idős urat tegnap kellett kezelésbe venni. Na nem a mentősnek (ki sem jönnének), hanem a rablósnak: elvették az elemes rádióját, pokrócát, dohányát és ezer forintját. Bocs, ötvenet - húztak-vontak rá rendesen a ludasok.

Gyakorta mentem el a rádiós bácsi mellett. Petőfit, vagy Bartókot hallgatott a készülékén. Olcsó szivarkát, vagy sodort cigit slukkolt csendesen. Így volt ez tegnap is, mikor hajnali bevásárlásom után csípős szél fújt haza. Nem tudtam kiverni a fejemből: hogy nem fázik az utcán ülve? Gondoltam meglepem, lesz egy jó reggele: teát főztem, melegszendvicset eszkábáltam, becsomagoltam. Vissza, le.

Szégyelltem magam, mikor megérkeztem. Szégyelltem embernek, magatehetetlennek lenni. Ő is. Folyvást csak azt kérdezte: „Hogy nézek ki? Nagyon látszik?” Fejemben visszhangzott a kérdés, de egy társadalom hangján: Hogy nézünk ki? Nagyon látszik?

Igen, nagyon.
Nincs más mód: egymásra kell hangolódnunk, közös frekvencián.

Képernyőkép – 2011-11-11 09:15:50.png

Pillangó c. film híres jelenete: Hogyan nézek ki?

Címkék: erőszak empátia papillon hontalan

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lelketlen.blog.hu/api/trackback/id/tr763370377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cherokee · http://eletutjaink.blog.hu/ 2011.11.21. 18:40:10

Én egyszer már hozzászóltam, de hogy az hova lett... Most csak röviden: zseniális írás. A rövid, tömör és elvont értelmű mondatok mestere vagy.
süti beállítások módosítása